Ranking BCAA - najlepsze aminokwasy

Zgrabna sylwetka i wyrzeźbione, piękne ciało to coś, o czym marzą zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Trend związany z wielogodzinnym przebywaniem na siłowni nabiera na sile, jednak wiele osób mimo wylewania siódmych potów nie uzyskuje wymarzonych efektów. Rozpoczynając swoją przygodę z siłownią (lub zaczynając ćwiczyć w domu) warto oprócz dobrego planu treningowego, zadbać o odpowiedni plan suplementacji. Ludzki organizm zarówno przed, jak i po treningu posiada zwiększone zapotrzebowanie na różnego rodzaju minerały i aminokwasy, w tym BCAA i EAA.

Prawidłowy dobór suplementów jest bardzo ważny, dlatego zanim udasz się do sklepu, warto sprawdzić co to jest BCAA, jakie daje efekty, czy posiada skutki uboczne, czy są jakieś przeciwwskazania do jego stosowania, jakie ma opinie oraz finalnie- koniecznie sprawdź ranking BCAA, w którym znajdziesz zarówno najlepsze, jak i najchętniej wybierane aminokwasy na rynku. Jeżeli szukasz informacji na temat aminokwasów BCAA, zapraszamy do poniższej lektury.

Co to jest BCAA?

Suplementy BCAA (ang. branched chained amino aicids), to jeden z najczęściej polecanych aminokwasów zarówno dla osób trenujących regularnie, jak i tych, którzy z aktywnością fizyczną nie stykają się na co dzień. Dodatkowa porcja dobrych aminokwasów przyda się wszystkim tym, którzy planują wyrzeźbić sylwetkę, przybrać trochę masy mięśniowej lub zredukować tkankę tłuszczową.

BCAA to grupa egzogennych aminokwasów rozgałęzionych, z których każdy z poszczególnych aminokwasów różni się budową chemiczną od pozostałych. W skład BCAA wchodzą trzy egzogenne aminokwasy: leucyna, walina i izoleucyna. W przeciwieństwie do aminokwasów endogennych, egzogenne nie mogą być wytworzone przez ludzki organizm samoistnie, dlatego konieczne jest dostarczanie ich poprzez dodatkową suplementację, właśnie BCAA.

Takie połączenie aminokwasów rozgałęzionych w jeden suplement BCAA, pozwala na kompleksowe zabezpieczenie mięśni podczas intensywnych treningów, jak i na szybszą regenerację po zakończonych ćwiczeniach.

Ranking BCAA – najlepsze aminokwasy w 2020

Szeroka gama dostępnych na rynku preparatów typu BCAA może sprawić, że nie do końca wiemy jakie BCAA wybrać. Wychodząc naprzeciw, stworzyliśmy ranking BCAA uwzględniający najlepsze i najchętniej wybierane suplementy z aminokwasami tego typu, dostępne obecnie w sklepach. W rankingu BCAA oprócz ceny znajdziesz również informacje na temat opinii o każdym z produktów, zamieszczonych przez użytkowników.

Jeżeli nie wiesz, na jakie BCAA się zdecydować, zapoznaj się z poniższym rankingiem. Pamiętaj, aby przed zakupem dokładnie sprawdzić wszystkie dostępne produkty, dopasowując je do własnych potrzeb. Wybierz najlepsze BCAA dla siebie.

Aminokwasy BCAA – działanie

Podstawowym działaniem aminokwasów rozgałęzionych BCAA jest ochrona mięśni przed nadmiernym rozpadem. BCAA zabezpiecza mięśnie podczas intensywnych treningów, które naturalnie ulegają procesowi rozpadu, zwanemu również katabolizmem. W ten sposób organizm uzyskuje dodatkową energię potrzebną do sprostania wysiłkowi fizycznemu. W procesie tym aminokwasy rozgałęzione ulegają rozkładowi na grupę aminową oraz szkielet węglowy. Dostarczając odpowiednie aminokwasy (właśnie z BCAA) do organizmu, jesteśmy w stanie zapobiec rozpadowi, co pozwoli jeszcze szybciej uzyskać pożądane efekty w postaci smukłej i wyrzeźbionej sylwetki.

Kompozycja aminokwasów leucyny, izoleucyny i waliny (czyli BCAA) ma za zadanie:

  • działać antykatabolicznie,
  • przyspieszać regenerację po treningu,
  • redukować zmęczenie mięśni w trakcie i po treningu,
  • dodać energii podczas wykonywania ćwiczeń,
  • przyspieszać wzrost masy mięśniowej,
  • przyspieszać syntezę białek,
  • działać anabolicznie.

BCAA – efekty

Działanie BCAA i efekty jakie pozwala uzyskać, zostały wielokrotnie potwierdzone w licznych badaniach. Do efektów stosowania BCAA zaliczyć możemy zwiększenie wydajności treningowej, redukcję zmęczenia mięśni, szybszą regenerację potreningową i znaczące przyspieszenie wzrostu masy mięśniowej, co z kolei jest efektem działania antyktabolicznego jakie zapewnia nam BCAA. Badania potwierdziły również, że regularna suplementacja BCAA zwiększa odporność na stres, a wszystko to za sprawą redukcji wytwarzania kortyzolu, odpowiedzialnego również za rozpad tkanki mięśniowej.

Mimo, iż BCAA ma wszechstronne zastosowanie, do efektów za które ceni się je najbardziej zaliczyć możemy fakt, że skutecznie zabezpiecza mięśnie przed rozpadem, przyspiesza odbudowę masy mięśniowej po treningu oraz pozwala uzyskać efekty smukłej sylwetki w znacząco krótszym czasie. BCAA polecane jest również wszystkim tym, którzy się odchudzają. BCAA podczas odchudzania dodatkowo zabezpieczy mięśnie.

Najlepsze aminokwasy BCAA

Regularna suplementacja aminokwasami BCAA pozwala uzyskać zauważalne efekty zarówno przed jak i po treningu.

Aminokwasy BCAA – dawkowanie

Dawkowanie BCAA uzależnione jest od masy ciała. Przyjmuje się, że dawkowanie BCAA powinno przeliczać się w następujący sposób: 0,4-1 g BCAA na każde 10 kg masy ciała. Przykładowo przy wadze 70 kg, dzienna dawka BCAA powinna oscylować w granicach od 4 do 10 gram tego suplementu. Dawkowanie BCAA (w przeciwieństwie do wielu innych suplementów) jest bardzo elastyczne, a ilość przyjmowanych aminokwasów rozgałęzionych powinna być dopasowana do wysiłku, jakiemu poddajemy nasze ciało. Im częstsze i im bardziej intensywne treningi prowadzimy, tym większą porcję BCAA powinniśmy przyjąć (nie przekraczając oczywiście zalecanego dziennego spożycia BCAA).

W związku z tym, że BCAA wspomaga mięśnie podczas treningu i po nim zaleca się, aby główną dawkę tego suplementu przyjąć na około 60 minut przed treningiem oraz do 20 minut po jego zakończeniu. Stosowanie BCAA przed treningiem pozytywnie wpłynie na proces budowy mięśni, zaś BCAA po treningu zapewni dodatkową ochronę przed ich rozpadem, przyspieszając tym samym regenerację mięśni. W dni nie treningowe BCAA należy przyjmować rano na czczo oraz bezpośrednio przed snem.

BCAA – skutki uboczne

BCAA to jeden z tych suplementów, o którym bez zastanowienia możemy powiedzieć że jest bezpieczny dla naszego organizmu. Skutki uboczne BCAA nie występują, o ile trzymamy się zalecanego dziennego spożycia, które każdy z producentów zamieszcza na opakowaniu. Decydując się na suplementację BCAA (jak i w przypadku każdego innego suplementu diety) należy trzymać się zaleceń spożycia. Jak w przypadku każdego suplementu, przedawkowanie BCAA może powodować zaburzenie pracy nerek. Dlatego, jeżeli nie jesteś pewien/pewna, czy możesz stosować BCAA, warto skonsultować tę kwestię z lekarzem.

Decydując się na suplementy diety warto pamiętać, aby wybierać tylko te produkty, których producenta jesteśmy pewni. Warto w takim przypadku sprawdzić ofertę renomowanych i polecanych producentów BCAA, których znajdziesz również w naszym rankingu BCAA.

Aminokwasy BCAA – przeciwwskazania

BCAA przyjmowane w zalecanych dawkach nie powoduje skutków ubocznych. Warto jednak podkreślić, że nie dotyczy to osób cierpiących na niewydolność wątroby. Osoby borykające się z tą dolegliwością, przed spożyciem jakichkolwiek suplementów powinny skonsultować się z lekarzem.

Nie ma natomiast przeciwwskazań do stosowania BCAA przez kobiety czy młodzież w wieku dojrzewania. BCAA może być stosowane zarówno przez osoby trenujące amatorsko, jak i przez profesjonalnych sportowców.

Aminokwasy BCAA dla kobiet

Aminokwasy BCAA dla kobiet przyspieszają regenerację po treningu na siłowni, po zajęciach fitness, a nawet po bieganiu.

BCAA w proszku, tabletkach czy w płynie?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z treningami zadaje sobie pytanie- jakie BCAA wybrać? Czy lepsze będzie BCAA w tabletkach, BCAA w proszku, czy może lepiej przyswajalne będzie BCAA w płynie? To, na jaką formę suplementu się zdecydujemy zależy tylko i wyłącznie od osobistych preferencji. Dla jednych wygodniejsze będzie BCAA w kapsułkach, inni zaś wybiorą BCAA w proszku, a kolejni to, które jest dostępne w formie płynu. Forma w której BCAA jest przyjmowane, nie ma wpływu na jego działanie.

Jakie BCAA wybrać? Jakiego producenta?

W sprzedaży znaleźć możemy wiele kompleksów aminokwasów BCAA, oferowanych przez różnych producentów. Do najchętniej wybieranych producentów zaliczyć możemy Olimp, ActiveLab, SFD, KFD, Scitec Nutrution, Berserk Labs, Fitwhey, Trec, Fitmax, Universal Nutrition, Optimum Nutrition, Hi-tec Nutrition oraz AllNutrition. Wszystkich najlepszych producentów BCAA znajdziesz w naszym rankingu. Ponadto znajdziesz tam opinie na temat każdego z suplementów BCAA.